Maanlandersdocumentaire mist techniek | Technisch Weekblad
Tips

Maanlandersdocumentaire mist techniek

Zoekmachinegigant Google wil met diverse projecten mensen inspireren om ogenschijnlijk onmogelijke doelen te bereiken.

Een van die projecten is de Lunar XPrize, waarbij Google particuliere teams uitdaagt een onbemand voertuig op de maan te laten landen, 500 m af te laten leggen en hiervan hd-filmbeelden naar de aarde te sturen.

Nu heeft Google, in samenwerking met onder andere producer J.J. Abrams, de man achter de laatste Star Wars film, de negendelige documentaireserie Moon Shot gemaakt. Daarin doen verschillende deelnemende teams aan de Google Lunar XPrize kort hun verhaal.

Wie hoopt op fraaie techniek komt echter bedrogen uit: de afleveringen, gratis op YouTube te bekijken, gaan vooral over wat de deelnemers inspireerde om mee te doen en niet zozeer om de projecten waar zij aan werken. Hoewel dit fraaie verhalen oplevert, is techniek de grote afwezige. Een gemiste kans, want zonder twijfel zijn deze projecten stuk voor stuk pareltjes van technologische inventiviteit.

Ontvang de nieuwsbrief, binnenkort 2 keer per week

Meld je nu aan!

Gratis proefabonnement TW

Bestel nu 2 gratis proefnummers TW