Leraren: ‘Te weinig wetenschap en techniek in basisonderwijs’ | Technisch Weekblad
Nieuws

Leraren: ‘Te weinig wetenschap en techniek in basisonderwijs’

Thomas van de Sandt | woensdag 7 oktober 2015
Arbeidsmarkt & Onderwijs

Het overgrote merendeel van de leerkrachten vindt dat er in het basisonderwijs te weinig aandacht is voor wetenschap en techniek. Dat is althans de uitkomst van een peiling onder ruim vijfhonderd basisschoolleerkrachten die TNS NIPO uitvoerde in opdracht van TechniekTalent.nu.

Van de ondervraagden was slechts 16 % van mening dat er voldoende aandacht is voor de thema’s wetenschap en techniek in het basisonderwijs, terwijl de ruime meerderheid (85 %) het belangrijk vindt dat kinderen hier vroeg kennis mee maken. Bijna de helft van de leerkrachten (46 %) constateert dat er op basisscholen onvoldoende kennis aanwezig is om lessen over wetenschap en techniek te geven. 

Ontvang de nieuwsbrief

Meld je nu aan!